Ιστορικό Σχολείου

Το Γυμνάσιο Φανερωμένης Λάρνακας λειτούργησε για πρώτη φορά ως εκπαιδευτήριο της Μέσης Εκπαίδευσης το 1980 σε προϋπάρχον κτίριο στην οδό Οκκουλάρ, που λειτουργούσε ως Δημοτικό σχολείο για τους μαθητές από τις τουρκοκυπριακές συνοικίες της Λάρνακας. Ο χώρος όπου είναι κτισμένο βρίσκεται ΝΔ του ναού του Αγίου Λαζάρου σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου. Νοτιότερα του σχολείου απλώνονται οι Αλυκές Λάρνακας, ενώ 500 μέτρα ΒΔ είναι κτισμένη η εκκλησία της Παναγίας της Φανερωμένης, η οποία έδωσε το όνομά της στο σημερινό σχολείο.

Το Γυμνάσιο Φανερωμένης δημιουργήθηκε ως παράρτημα του Γυμνασίου Μακαρίου Γ’ Λάρνακας, για να καλυφθεί μέρος του στεγαστικού κενού που προκλήθηκε από την τουρκική εισβολή και κατοχή μεγάλου μέρους του κυπριακού εδάφους. Μεγάλο μέρος των μαθητών που φοίτησαν και φοιτούν στο Γυμνάσιο Φανερωμένης αποτελούν προσφυγόπουλα που εγκαταστάθηκαν στην πόλη της Λάρνακας και στα γύρω χωριά μετά το 1974.

Από το 2008 μέχρι και το 2015 το Γυμνάσιο Φανερωμένης ήταν ενταγμένο στον θεσμό των Ζ.Ε.Π. (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), συναποτελώντας με το Β’ Δημοτικό Αγίου Λαζάρου, το Β’ Νηπιαγωγείο Αγίου Λαζάρου, το Δημοτικό Καλού Χωριού και το Νηπιαγωγείο Καλού Χωριού Λάρνακας τη Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας Φανερωμένης Λάρνακας.

Aπό τη φετινή σχολική χρονιά 2022-2023, το Γυμνάσιο Φανερωμένης με την εφαρμογή του προγράμματος «ΔΡΑ.Σ.Ε.» αποσκοπεί στη συνέχιση, διεύρυνση και βελτίωση της λειτουργίας του θεσμού των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.), ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, περιορισμό του κινδύνου κοινωνικής περιθωριοποίησης και αποκλεισμού και την άμβλυνση προβλημάτων όπως σχολική αποτυχία και πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.

Επιπρόσθετα, το Γυμνάσιο Φανερωμένης, δραστηριοποιείται και θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με το πρόγραμμα Erasmus+ (2021- 2027). Το πρόγραμμα  δίνει την ευκαιρία στο Γυμνάσιο Φανερωμένης να διοργανώνει δραστηριότητες μαθησιακής κινητικότητας για το προσωπικό και για τους μαθητές με κύριο στόχο ευκαιρίες μάθησης στους συμμετέχοντες και βελτίωση στην σχολική μονάδα.